Δράσεις για την Ημέρα κατά του Καπνίσματος 31 Μαΐου 2018 - Θεματική Εβδομάδα

Οπτικοακουστικό υλικό δείτε εδώ και εδώ 

Κατά τη διάρκεια της θεματικής εβδομάδας του σχολικού έτους 2017-2018 με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα» που υλοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Βέροιας στις 14 - 18 Μαΐου 2018 οι μαθητές των τριών τάξεων του γυμνασίου με την καθοδήγηση της φιλολόγου τους, Χαράς Σκουμποπούλου, ασχολήθηκαν και με τον τρίτο βασικό άξονα που αφορούσε την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων και πιο συγκεκριμένα αυτόν του καπνίσματος. 

Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις με σκοπό την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την διαμόρφωση - αλλαγή της συμπεριφοράς των μαθητών όσον αφορά τη βλαβερή συνήθεια του καπνίσματος που παίρνει τα τελευταία χρόνια ανησυχητικές διαστάσεις. (δείτε εδώ σχετικό άρθρο). 

Αρχικά έγινε ιστορική προσέγγιση του φαινομένου του καπνίσματος και παρουσιάστηκαν οι βλαβερές επιπτώσεις του στην υγεία, την οικονομία αλλά και το περιβάλλον αξιοποιώντας στοιχεία της έκθεσης που δημοσιοποίησε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ΠΟΥ αλλά και πλούσιου οπτικοακουστικού υλικού που προβλήθηκε στους μαθητές, το οποίο εκτός των άλλων ανέδειξε άγνωστες πτυχές και διαστάσεις γύρω από τη βιομηχανία και την οικονομία του καπνού. Το υλικό αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές για μια κριτική τοποθέτηση απέναντι σε αυτή τη δηλητηριώδη εξάρτηση που αφορά τον σύγχρονο κόσμο και ειδικά τους εφήβους, ενώ παράλληλα έγινε προσπάθεια για απομυθοποίηση των παραπλανητικών τεχνασμάτων της βιομηχανίας καπνού προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. 

Μετά την α΄ φάση προσέγγισης του θέματος προχωρήσαμε στη β΄ φάση που περιλάμβανε βιωματικές δραστηριότητες. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές της α΄ γυμνασίου δημιούργησαν αφίσες αλλά και ραδιοφωνικά - οπτικοακουστικά σποτ προκειμένου να αξιοποιηθούν σε αντικαπνιστική εκστρατεία στην εκπαιδευτική κοινότητα μέσω του μαθητικού ραδιοφώνου - European School Radio (δείτε εδώ) με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος στις 31 Μαΐου 2018. (Δείτε εδώ και εδώ τα μηνύματα) Οι μαθητές της β΄ γυμνασίου συμμετείχαν σε ένα δίωρο βιωματικό εργαστήριο από την κα Σέβη Γεωργιάδου, κοινωνική λειτουργό από το Κέντρο Πρόληψης και Ψυχοκοινωνικής Υγείας εφήβων και παιδιών Ν. Ημαθίας «ΠΡΟΣΒΑΣΗ», με θέμα «Αλκοόλ-κάπνισμα: ενημέρωση, πρόληψη» (δείτε εδώ). Τέλος οι μαθητές της γ΄ γυμνασίου πειραματίστηκαν με τις φιγούρες του θεάτρου σκιών και έστησαν μια αυτοσχέδια παράσταση με τίτλο: "Ο Καραγκιόζης αντικαπνιστής" αξιοποιώντας στοιχεία από την ενημέρωση που έγινε κατά την α΄ φάση, από την εμπειρία που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Μοντερνισμός και Παράδοση στο Θέατρο Σκιών" του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα (δείτε εδώ) αλλά και τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. 

Ελπίζουμε μέσα από την ενημέρωση και τις δραστηριότητες που έγιναν να συμβάλαμε θετικά, ώστε οι μαθητές μας να μείνουν μακριά από τη βλαβερή αυτή συνήθεια. 

 

 

 

 

 

Read more...

Θεματική Εβδομάδα στο Μουσικό Σχολείο Βέροιας με τη συνεργασία του Ειδικού Σχολείου και ΕΠΑΛ Βέροιας

Γεμάτη από δράσεις η Θεματική Εβδομάδα του σχολικού έτους 2017-2018 με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα» για τους μαθητές της α' τάξης του Γυμνασίου του Μουσικού σχολείου, που υλοποιήθηκαν με πρωτοβουλία της φιλολόγου τους, Ιντζεβίδου Κικής.

Τη Δευτέρα 14 Μαίου υλοποιήθηκε ένα βιωματικό εργαστήρια από τις εκπαιδευτικούς του Ειδικού Σχολείου Βέροιας, Οικονομίδου Έφη, κοινωνική λειτουργό και Ζιακάκη Μαρία, ψυχολόγο. Στο εργαστήριο με τίτλο « Εφηβεία και Σχολική Ζωή-Αυτό που θέλω για μένα» εφαρμόστηκαν θεωρητικές αλλά και βιωματικές προσεγγίσεις με στόχο την επαφή των εφήβων με τον εαυτό τους, τη διαχείριση των συναισθημάτων τους και την αναγνώριση και έκφραση δύσκολων συμπεριφορών που προκύπτουν στο χώρο του σχολείου με στόχο την καλύτερη ενσωμάτωση των μαθητών στη σχολική κοινότητα και την ομαλότερη λειτουργία των ομάδων των φίλων αλλά και της τάξης γενικότερα.

Την Τρίτη 15 και την Παρασκευή 18 Μαΐου έγινε ενημέρωση από την εκπαιδευτικό νοσηλεύτρια και προϊσταμένη του τμήματος Υγείας και Πρόνοιας του ΕΠΑΛ Βέροιας, Τσέκου Ελισάβετ για δύο πολύ σοβαρά θέματα που αφορούν τη σωματική αλλά και την ψυχική υγεία των μαθητών, το σακχαρώδη διαβήτη και τις διατροφικές διαταραχές που προκύπτουν στην εφηβεία αντίστοιχα.

Η κα Τσέκου με ιδιαίτερα κατανοητό τρόπο και χρησιμοποιώντας αρκετό εποπτικό υλικό τόνισε τη σημασία της διαμόρφωσης ορθής διατροφικής συμπεριφοράς από πολύ μικρή ηλικία τόσο σε οικογενειακό επίπεδο όσο και στο σχολείο, ώστε να αποφευχθούν οι κίνδυνοι αργότερα. Επιπλέον εξήγησε ότι οι διατροφικές διαταραχές, όπως η βουλιμία και η νευρική ανορεξία, είναι σοβαρές παθήσεις που κρύβουν κινδύνους ακόμη και για την ίδια τη ζωή των ασθενών και τις συνέδεσε με τα πρότυπα ομορφιάς που προβάλλονται σήμερα και τη χαμηλή αυτοεκτίμηση των εφήβων.

Την Τετάρτη 16 Μαίου οι μαθητές της α' γυμνασίου αποφασισμένοι να διατρέφονται σωστά έφτιαξαν μόνοι τους στην τάξη υγιεινά μπισκότα με ζάχαρη καρύδας, βρώμη, αμύγδαλα και αλεύρι ολικής άλεσης και τα έψησαν στο κυλικείο του σχολείου. Στη συνέχεια κέρασαν τους καθηγητές και συμμαθητές τους.

Οι δραστηριότητες αυτές ενθουσίασαν τους μικρούς μαθητές και τους έκαναν να αναγνωρίσουν πόσο σημαντικό είναι να μπορούν να παίρνουν αποφάσεις για τον εαυτό τους ενισχύοντας έτσι την αυτοεκτίμηση τους ώστε να μπορούν να πουν όχι σε επιβλαβείς συμπεριφορές. Επίσης κατανόησαν ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει αλλαγή στις διατροφικές τους επιλογές με γνώμονα την υγιεινή διατροφή, ούτως ώστε να έχουν πρόσβαση σε υγιεινά σνακ, όπως φρούτα, δημητριακά και φρέσκους χυμούς και να περιορίσουν την κατανάλωση των τροφών των φαστφούντ.

Η Θεματική εβδομάδα που εφαρμόζεται για δεύτερη φορά φέτος στο Γυμνάσιο δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με ζητήματα που σχετίζονται με την προαγωγή της υγείας και της ευημερίας τους, στο πλαίσιο μιας σφαιρικότερης θεώρησης του μαθητή ως προσώπου με συναισθηματικές και κοινωνικές ανησυχίες και προβληματισμούς. Η εστίαση στα ζητήματα αυτά απορρέει από την κρίσιμη σημασία που αποκτούν κατά την αναπτυξιακή φάση της εφηβείας, την οποία διέρχονται οι μαθητές του Γυμνασίου, η αυτοεικόνα και αυτοαντίληψή τους και η σχέση με τον εαυτό τους, καθώς επίσης και με τους συνομιλήκους τους και τον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, λήψης αποφάσεων, αντίστασης στην πίεση των ομηλίκων, μείωσης του άγχους και θετικής αντιμετώπισης των καταστάσεων.

           Ευχαριστούμε το Ειδικό Σχολείο και το ΕΠΑΛ Βέροιας για τη συνεργασία και ευχόμαστε να γίνεται συχνά άνοιγμα του προγράμματος του σχολείου προς ζητήματα που σχετίζονται με την προαγωγή της σωματικής και ψυχικής υγείας των μαθητών.

 

Read more...

Βιωματικό Εργαστήριο με θέμα «Αλκοόλ-κάπνισμα: ενημέρωση, πρόληψη» από την "Πρόσβαση"

     Την Τετάρτη 16 Μαΐου 2018 στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας αλλά και του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας υλοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Βέροιας ένα δίωρο βιωματικό εργαστήριο από την κα Σέβη Γεωργιάδου, κοινωνική λειτουργό από το Κέντρο Πρόληψης και Ψυχοκοινωνικής Υγείας εφήβων και παιδιών Ν. Ημαθίας «ΠΡΟΣΒΑΣΗ», με θέμα «Αλκοόλ-κάπνισμα: ενημέρωση, πρόληψη». Στο εργαστήριο συμμετείχαν μαθητές της β΄ γυμνασίου και έγινε με πρωτοβουλία της φιλολόγου του τμήματος, Χαρίκλειας Σκουμποπούλου. Μέσω ενός κουίζ γνώσεων οι μαθητές προβληματίστηκαν και ενημερώθηκαν σχετικά με τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συνέπειες του καπνίσματος και της κατανάλωσης αλκοόλ, την αναγνώριση των αρνητικών προτύπων (οικογένεια, ΜΜΕ, παρέα) που επηρεάζουν τις στάσεις και τις αντιλήψεις μας για το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ, την ανάπτυξη αποτελεσματικών τρόπων προσωπικής έκφρασης, την καλλιέργεια και υιοθέτηση μιας θετικής στάσης φροντίδας του εαυτού και αυτοεκτίμησης.

    Αξιοποιήθηκε η βιωματική μάθηση, εμπλέκοντας ενεργά τους μαθητές στην απόκτηση γνώσης, ενισχύοντας την ικανότητά τους να μαθαίνουν και να αποφασίζουν υπεύθυνα και συνειδητά σχετικά με το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ.

     Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά το Κέντρο Πρόληψης και Ψυχοκοινωνικής Υγείας εφήβων και παιδιών Ν. Ημαθίας «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» για την άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμά μας.

Read more...

Παρουσιάστηκε έκθεση Mail art με θέμα ''Η βία κατά των γυναικών'' στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας

Παρουσιάστηκε στο Μουσικό Σχολείο Βέροιας στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας έκθεση Mail art  με τίτλο ''Η βία κατά των γυναικών" την Παρασκευή 28 Μαΐου 2017 από την καθηγήτρια καλλιτεχνικών του Μουσικού Σχολείου Βέροιας, Φωτεινή Χαμιδιελή. Η έκθεση  Mail art  είναι ένα καλό παράδειγμα Tαχυδρομικής Τέχνης που έχει ένα συγκεκριμένο θέμα. Η συγκεκριμένη έκθεση έχει ήδη παρουσιαστεί σε διάφορους χώρους, όπως και στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας.
 
 
Mail art ή διαφορετικά Ταχυδρομική Τέχνη είναι μικρά έργα τέχνης σε μέγεθος καρτ ποστάλ κυρίως που οι καλλιτέχνες ανταλλάσουν μεταξύ τους .Η διαδικασία αυτή άρχισε το 1960 και έχει εξελιχθειίσε μεγάλο βαθμό καθώς οι καλλιτέχνες που δημιουργούν Mail art έχουν οργανωθεί σε ομάδες και τώρα πια υπάρχουν πλατφόρμες στο διαδίκτυο όπου κάποιος μπορεί να επικοινωνήσει με αυτούς τους καλλιτέχνες. Συχνά καλλιτέχνες οργανώνουν θεματικές εκθέσεις ταχυδρομικής τέχνης και κάποιοι χρησιμοποιώντας το μέσο αυτό δίνουν το δικό τους μήνυμα στον κόσμο σχετικά με θέματα που τους ενδιαφέρουν και τους απασχολούν.Με αυτόν τον τρόπο οι καλλιτέχνες μπορούν να παρουσιάσουν το έργο τους αποφεύγοντας τις αίθουσες τέχνης.Οι τεχνικές που οι ζωγράφοι συνήθως χρησιμοποιούν είναι κυρίως το κολάζ όπως και οι σφραγίδες.
 
 
Read more...

Βιωματικά Εργαστήρια στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας 2017 «Εφηβεία και Σχολική Ζωή - Μπορώ να πω όχι – Δύσκολες συμπεριφορές κι Εγώ»

 Βιωματικά εργαστήρια στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας 2017                     

 Την Τρίτη 25 και την Τετάρτη 26  Απριλίου, στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα» που εφαρμόζεται φέτος σε όλα τα γυμνάσια, υλοποιήθηκαν στο Μουσικό Σχολείο  Βέροιας βιωματικά εργαστήρια από την κα Οικονομίδου Έφη, κοινωνική λειτουργό στο Ειδικό Σχολείο Βέροιας και την κα Ζιακάκη Μαρία, ψυχολόγο στο ίδιο σχολείο. Στα εργαστήρια  συμμετείχαν οι μαθητές της α΄ και β΄ γυμνασίου με πρωτοβουλία των φιλολόγων του σχολείου, Ιντζεβίδου Κικής και Σκουμποπούλου Χαράς.

 Στα εργαστήρια με τίτλο «Εφηβεία και Σχολική Ζωή - Μπορώ να πω όχι – Δύσκολες συμπεριφορές κι Εγώ» εφαρμόστηκαν θεωρητικές αλλά και βιωματικές προσεγγίσεις με στόχο την επαφή των εφήβων με τον εαυτό τους, τη διαχείριση των συναισθημάτων τους και την αναγνώριση και έκφραση δύσκολων συμπεριφορών που προκύπτουν στο χώρο του σχολείου με στόχο την καλύτερη ενσωμάτωση των μαθητών στη σχολική κοινότητα και την ομαλότερη λειτουργία των  ομάδων  των φίλων αλλά και της τάξης γενικότερα.

Αρχικά έγινε προσπάθεια να προσεγγιστεί και να προσδιοριστεί ο όρος εφηβεία μέσα από την τεχνική της ιδεοθύελλας (brain-storming), ακολούθησε συζήτηση για τη φιλία, της εφηβεία, τα στερεότυπα, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, η οποία συνοδεύτηκε από μια βιωματική άσκηση, και στη συνέχεια οι μαθητές εργαζόμενοι  σε ομάδες, κλήθηκαν να διαχειριστούν  συγκεκριμένες συμπεριφορές - περιστατικά που προκύπτουν μέσα στα πλαίσια της σχολικής κοινότητας και να τα δραματοποιήσουν.

Οι  δραστηριότητες αυτές έκαναν τους μαθητές να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της εφηβείας, να συνειδητοποιήσουν τον  ρόλο της παρέας στην εφηβεία, τη σημασία της έκφρασης και διαχείρισης συναισθηματικών καταστάσεων και να αναγνωρίσουν το πόσο σημαντικό είναι να μπορούν να παίρνουν αποφάσεις για τον εαυτό τους ενισχύοντας έτσι την αυτοεκτίμηση τους, ώστε να μπορούν να πουν όχι σε επιβλαβείς συμπεριφορές.

Ευχαριστούμε το Ειδικό Σχολείο Βέροιας για τη συνεργασία του και ευχόμαστε να γίνονται συχνά  στα σχολεία τέτοιες δράσεις για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών.

 

 

 

Read more...
Subscribe to this RSS feed
  1. Ειδησεις
  2. Ετικετες
  3. Videos

Sign In or Create Account